تفاوت طلای زرد و سفید
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه تفاوت های اصلی بین طلای زرد و طلای سفید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را بدانید.

طلای زرد

طلای زرد به رنگ خالص طلا و نسبتا نرم است.

زیورآلات طلای زردی که در حال حاضر در بازار موجود هستند، با آلیاژهای مختلف البته در مقدار های متفاوت مخلوط شده اند.

طلا زرد در عیارهای مختلف موجود است. طلا ۲۴ عیار به عنوان ۹۹٫۹۹ درصد طلای خالص همراه با درصد کمی آلیاژ برای ارائه سختی به طلا و جواهر در نظر گرفته می شود که معمولا با روی  و یا آلیاژ مس ترکیب می شود.

طلای سفید

طلای سفید از آن جایی که مکمل الماس می باشد و همچنین خراش های آن مقاومت بیشتری دارد، اغلب برای حلقه های عروسی انتخاب می شود.

رنگ این طلا به دلیل آلیاژهایی که با آن مخلوط شده است، سفید می باشد.

بیشتر طلا های سفید با پالادیوم و نیکل مخلوط شده و در پایان برای داشتن روکشی روشن و براق با رودیوم پوشانده می شود.

با این حال، از آن جایی که نیکل باعث آلرژی می شود، از منگنز برای جایگزین آن استفاده می شود.

طلای زرد یا طلای سفید

زمانی که از طلای سفید استفاده کنید خراش های ایجاد شده به راحتی پاک میشوند. هرچه عیار طلا زرد پایین تر باشد، دوام و ماندگاری آن نیز بیشتر است. مثلاً طلای زرد با عیار ۱۰ یا ۱۴ گزینه خوبی برای انتخاب است اما در صورتیکه به نیکل حساسیت داشته باشید این گزینه برایتان مناسب نخواهد بود.( البته طلای ۱۸ عیار راحت تر در بازار پیدا می شود.)این روزها همه دوست دارند از جواهرآلات طلا استفاده کنند و به نوعی می‌توان گفت که چنین موضوعی روی مد است.

طلای زرد کامل تر است اما باید بدانید که ممکن است برایتان مشکلاتی ایجاد کند، به همین دلیل طلای سفید بهتر می باشد. طلا به طور کلی فلزی نرم است که به راحتی خراشیده می‌شود، می‌توانید برای جلا بخشی به آن یک لایه پولیش نموده یا از روش های پاکسازی دیگر برای این عمل استفاده کنید اما مشکل اینجاست که پولیش کردن طلا، رویه ی نازکی از آن را به همراه می برد.

اگر دارای پوستی سفید می باشید انتخاب طلای سفید برایتان بهتر از طلای زرد می‌باشد. درخشندگی طلا سفید جلوه بهتری روی بدنتان ایجاد خواهد کرد.

درمورد خرید پابند طلا بیشتر بدانید.

افرادی که پوست گندمی دارند( یعنی پوست بدنشان نه زیاد سفید است و نه زیاد برنزه ) می توانند از طلای زرد استفاده کنند اما ترکیب طلای زرد و قرمز(رزگلد) برای زیبا جلوه دادن پوست آن ها مناسب تر است.

برای آنکه ظاهر رسمی و شیکی داشته باشید می توانید مطابق با رنگ لباس‌تان از یک گردن آویز یا انگشتر دارای نگین همرنگ استفاده کنید.

همه چیز را درمورد خرید حلقه ازدواج بدانید.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه تفاوت های بین طلای سفید و طلای زرد را در اختیار شما دوستان  عزیز و همراهان همیشگی قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: